Železnice Slovenskej republiky vyhlásili v júni 2023 verejné obstarávanie na kompletnú rekonštrukciu a elektrifikáciu trate z Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu s Rakúskom pri meste Marchegg. Víťazom súťaže sa stala rakúska spoločnosť PORR. Uchádzač ponúkol najnižšiu navrhovanú zmluvnú cenu, a to takmer 11 miliónov eur bez DPH.
Stavebná firma zároveň splnila všetky všetky podmienky obstarávateľa a predložila požadované doklady a dokumenty. Cieľom tohto projektu je zlepšiť bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy. Jeho súčasťou je aj opravenie nevyhovujúceho železničného mosta v 37. až 39. kilometre trasy, ako aj odstránenie blativých miest v koľaji, čím sa zabezpečí vyšší štandard v osobnej doprave.
„Elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom bude znamenať priame a najrýchlejšie vlakové spojenie pre tisícky obyvateľov Slovenska, ktorí cestujú do Viedne a ďalej do sveta. Je to súčasť koridoru z bratislavskej Hlavnej stanice, kde prichádzajú rýchliky z celého Slovenska,“ doplnilo Ministerstvo dopravy SR.
Stavba je súčasťou modernizácie medzinárodnej železničnej trate z Bratislavy do Viedne. Vďaka tomu by jazda vlakom medzi oboma hlavnými mestami mohla trvať 40 minút. Dielo okrem rekonštrukcie trate zahŕňa aj elektrifikáciu jednokoľajnej železničnej trate v traťovom úseku.
Projekt je rozdelený na dve stavby. Prvá sa bude týkať elektrifikácie trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom. Pri druhej stavbe sa zamerajú na opravu železničného mostu na 37. kilometri od štátnej hranice smerom do Devínskej.
„Koľajová doprava je jedným z najbezpečnejších spôsobov dopravy a zároveň aj najudržateľnejším pre životné prostredie. Preto je väčšina strategických dopravných projektov v kraji orientovaná na rozvoj koľajovej dopravy, teda železničnej aj električkovej,“ doplnil predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.