Riziková križovatka na Ivanskej bude mať konečne riešenie. Pribudnúť by mal semafor prepojený s vlakovou signalizáciou


Problémová križovatka na Ivanskej bude mať riešenie. Pribudne semafor

Foto: Riziková križovatka na Ivanskej bude mať konečne riešenie. Pribudnúť by mal semafor prepojený s vlakovou signalizáciou
Foto: Google Maps

Železničné priecestie na Ivanskej ceste patrí už dlhodobo medzi rizikové dopravné body v Bratislave. Nedávna nehoda, pri ktorej došlo k zrazu vlaku s ručným vozíkom, opäť upozornila na potrebu riešenia tejto situácie.

„Včera večer bolo opäť odstavené železničné priecestie na Ivanskej ceste. Vlak sa zrazil s ručným vozíkom, dôsledkom čoho boli dlhé zápchy a ochromená doprava. Našťastie tento raz bez zranených či mŕtvych, na samotnom nebezpečnom priecestí sa však podobné, a aj horšie, nehody stávajú pravidelne,“ tvrdí starosta Ružinova, Martin Chren s tým, že tento komplikovaný úsek treba konečne vyriešiť

Priechod cez trať patrí do správy mesta a Železníc Slovenskej republiky, preto mestská časť Ružinov nemá priamu kompetenciu jeho riešenia. Napriek tomu starosta inicioval diskusie so zástupcami magistrátu, železníc a odborníkov. Z ich stretnutia vyplynulo, že najrealistickejšie riešenie spočíva v rozšírení komunikácie a doplnení semaforov.

Plánované opatrenia zahŕňajú:

  • Rozšírenie cesty, aby vznikol samostatný odbočovací pruh doľava smerom na Trnávku. To zamedzí blokovaniu vozidiel, ktoré pokračujú smerom na Vrakuňu.
  • Vytvorenie stredového ostrovčeka pre chodcov, čo zvýši ich bezpečnosť pri prechádzaní cez trať.
  • Doplnenie semaforov prepojených s vlakovou signalizáciou, aby pri prechode vlaku mala celá križovatka červenú. Mimo tohto obdobia budú semafory riadiť dopravu podobne ako na bežných križovatkách.


O podobnom riešení sa podľa primátora Ružinova diskutuje už takmer 15 rokov. Železnice v rámci Plánu obnovy pripravujú technické opatrenia, ktoré umožnia napojenie semaforov na vlakovú signalizáciu. Mestská časť Ružinov, i keď to nie je jej kompetenciou, pripraví projektovú dokumentáciu a zabezpečí stavebné povolenie.

„A s primátorom Bratislavy, Matúšom Vallom, sme si podali ruku na to, že keď povolenie prinesieme, mesto nájde peniaze, aby projekt zrealizovalo. Keďže do všetkého vstupuje asi tak tisíc premenných, nechcem sľubovať konkrétny termín – mojim cieľom ale je, aby povolenia boli do konca tohto roka a aby mesto mohlo úpravy zrealizovať na budúci rok,“ píše v príspevku Martin Chren. 

Termín realizácie teda zatiaľ nie je presne stanovený. V závere príspevku Chren uviedol, že dopravné riešenie doplní aj nová vlaková zastávka v oblasti súčasného parkoviska na konečnej stanici autobusovej linky 39. V jej rámci vznikne podchod pod traťou aj cestou, čo eliminuje potrebu chodcov prechádzať cez koľaje. Tento projekt je momentálne podľa jeho slov v územnom konaní.




Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie v Bratislavskom kraji