Tvár Dunajskej ulice sa značne zmení. Primátor Matúš Vallo oznámil začatie nového projektu Dunajskej a Mlynskych nív, ktorý má pomôcť chodcom, cyklistom a rezidentom. Aké zmeny predstavil?
Magistrát v tejto lokalite eviduje celkovo päť veľkých problémov:
Po komunikácii s obyvateľmi sa rozhodli predstaviť nový projekt, ktorý má tieto problémy vyriešiť. Magistrát navrhuje zjednosmernenie Dunajskej ulice od križovatky s Rajskou ulicou v smere na Mlynské nivy. Sčítanie dopravy ukázalo, že 30 % áut v smere z Mlynských nív tadiaľ len prechádza ďalej na Štúrovu.
Rozšíriť sa má aj chodník v úseku od Lazaretskej po 29. augusta. Vytvorí sa vyvýšený priechod pri bábkovom divadle, doplní sa zeleň, lavičky či smetné koše pred základnou školou. V celom úseku sa opraví cesta a pribudne tu aj obojsmerná cyklotrasa.
Ďaľšou veľkou zmenou je nový odbočovací pruh na Cintorínsku ulicu. Cestná doprava, ktorá tu bola blokovaná odbáčajúcimi autami sa má tak zlepšiť. „Vďaka zjednosmerneniu Dunajskej už na “malých” Mlynských nivách bude stačiť jeden jazdný pruh v smere na 29. augusta. V uvoľnenom priestore tak môže vzniknúť oddelená obojsmerná cyklotrasa. Konečne tak bezpečne prepojíme existujúce cyklotrasy do Ružinova, centra mesta a Petržalky. Súčasné dva pruhy v smere z 29. augusta na Mlynské nivy budú zachované,“ oznámil Vallo.
Nakoľko na jeden pruh na “malých” Mlynských nivách sa logicky bude napájať len jeden priamy pruh z “veľkých” nív, vznikne priestor na vylepšenie geometrie križovatky pre ľavé odbáčanie na Karadžičovu, kde dnes pravidelne bývajú kolízie. Táto križovatka tak bude podľa Valla pre autá bezpečnejšia. „Čo je však podstatné, v zmysle technických predpisov ministerstva dopravy sme tu zrealizovali dopravné prieskumy a mikrosimulácie, na základe ktorých vieme, že táto zmena nijako nezníži kapacitu križovatky pre autá. To znamená, že aj vďaka úprave svetelnej signalizácie dokáže z Mlynských nív na 29. augusta prejsť za hodinu rovnaký počet áut a jazdné doby v dopravných špičkách tu nebudú o nič horšie než dnes,“ dodáva Vallo.