Železnice už majú vyhliadnuté nové miesto, ktoré by im vyhovovalo viac. Nachádza sa pri rušnej križovatke Trnavské mýto, kde sídli aj budova bývalej železničnej nemocnice, ubytovňa aj školiace stredisko. Väčšinu budov, ktoré sa v areáli nachádzajú, však chce súčasné vedenie ŽSR prebudovať na administratívne účely. V pláne je aj ich modernizácia.
Súčasťou riaditeľstva by podľa vedenia mohla byť budova konskej železnice, ktorá má však v súčasnosti iné využitie – ako historická atrakcia či turistická zaujímavosť . O budúcnosti železnice i riaditeľstva nemôžeme ešte ani zďaleka hovoriť ako o istej, naplánovaných je ešte množstvo krokov.
História železníc na Slovensku siaha až do prvej polovice 19. storočia, keď bola v roku 1840 spustená prvá konská železnica z Bratislavy do rakúskeho Svätého Jura. Tento typ dopravy, kde vagóny ťahali kone po železných koľajniciach, bol predchodcom parných lokomotív a umožnil rýchlejší presun tovaru aj osôb. Konská železnica bola významným impulzom pre rozvoj priemyslu v regióne a bola jednou z prvých takýchto tratí v Európe. Hoci bola neskôr nahradená modernými parnými vlakmi, dodnes zostáva dôležitým míľnikom v dejinách slovenskej železničnej dopravy.