Môže na Vajanského vzniknúť dvojkoľajová trať električky? Čo by na to povedali obyvatelia


Môže na Vajanského vzniknúť dvojkoľajová trať električky?

Foto: Môže na Vajanského vzniknúť dvojkoľajová trať električky? Čo by na to povedali obyvatelia
Foto: Google Maps

Nápad dvojkoľajovej električky na Vajanského nábreží nie je nový. Riešili ho aj v 70. rokoch, kedy ho odmietol Krajský dopravný inšpektorát. Čo vzniku ďalšej kolaji bráni a aké boli okolnosti?

Ako informuje imhd.sk, pred zdvojkoľajnením trasy na Mostovej bola na Nám. Ľ. Štúra doplnená krátka slepá koľaj vrátane trolejového vedenia. Jej súčasťou bolo aj kríženie s odbočkou z Mostovej na Vajanského nábrežie. Pre pokračovanie smerom na nábrežie bola pripravená druhá koľaj aj s trolejovým vedením, ale tento zámer inšpektorát odmietol. 

V roku 1979 sa pre intenzívnu premávku električiek zdvojkoľajila Mostová ulica a nedokončená druhá koľaj na Vajanského nábreží sa zrušila. Naopak, obnovila sa zrušená koľaj na Jesenského ulici. 


Časté výluky električkovej dopravy na Mostovej ulici potvrdzujú potrebu druhej koľaje na Vajanského nábreží, ak má byť električková doprava naozaj spoľahlivým nosným systémom dopravy v Bratislave. Zabezpečenie spoľahlivej prevádzky električiek ako nosného systému verejnej dopravy je možné dosiahnuť jedine trvalým vylúčením električkovej dopravy z Mostovej a Jesenského, pričom trať na týchto uliciach má ostať zachovaná pre občasné jazdy historických električiek,“ uvádza imhd.sk.

Čo si myslia Bratislavčania?

Na nápad dvojkoľajovej električky na nábreží najnovšie reagujú aj obyvatelia mesta. Nájdu sa medzi nimi odporcovia aj zástanci. „Toto by bolo super riešenie a tá druhá koľaj tam veľmi chýba,“ hovorí Tomáš. Nápad chváli aj Diana. Ak sa zúžia chodníky,

Druhá trať sa tam podľa nej vojde a električky by tam mohli úplne nahradiť autobusy, ktoré majú v súčasnosti problém po Vajanského prejsť, aby nezasahovali do cyklotrasy.

„Toto konkrétne je dlhodobo preferované zdvojkoľajnenie ktoré je veľmi potrebné pre prepojenie s novou traťou Pribinova. Dufajme, že to bude čím skôr,“ vraví Juraj. Úplne iný názor má Oldrich. Tieto nápady sú fakt choré. Najprv cyklisti, teraz električka,škoda peňazí. Však tade chodí aj autobus, to nestačí? Skrátka blbosť,“ komentuje. Za nereálny návrh považuje aj Soňa. Ak by vzniklo obratisko napríklad pod mostom SNP, uričte by podľa nej namietal developér Vydrice. 




Najnovšie zo Slovenska