ZSSK zavádza nový poplatok za servis, pri kúpe lístka v pokladnici a vo vlaku si každý cestujúci priplatí


ZSSK zavádza nový poplatok za servis pri kúpe lístka v pokladniach

Foto: ZSSK zavádza nový poplatok za servis, pri kúpe lístka v pokladnici a vo vlaku si každý cestujúci priplatí
Foto: Bratislavak

Železničná spoločnosť Slovensko zavádza nový poplatok. Pri nákupe lístka v pokladniciach a vo vlakoch si cestujúci od 15. marca priplatia. Nákup lístkov elektronicky cez web a aplikáciu ostane naďalej bez poplatku.

„Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo,“ hovorí generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. 

Od 15. marca bude pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku zavedený poplatok za servis vo výške 1 alebo 3 eurá. Tento krok reflektuje rozdielne náklady jednotlivých predajných kanálov a pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady. Online nákup zostáva najvýhodnejšou možnosťou – je rýchlejší, ekologickejší a nevyžaduje dodatočné náklady, preto sa naň poplatok nevzťahuje.

Cestujúci majú naďalej možnosť využiť rôzne digitálne kanály, vrátane SMS lístkov, ktoré zostávajú dostupné pre kategóriu osobných vlakov a TEŽ. Verejnosť o zmenách informujeme s mesačným predstihom, aby mali cestujúci dostatok času oboznámiť sa s výhodami online nákupu a dostupnými možnosťami,“ vysvetľuje Helexa.

ZSSK zároveň spúšťa informačnú kampaň, ktorá cestujúcim pomôže prejsť na digitálne nákupné možnosti. Cieľom je priblížiť výhody online predaja, zjednodušiť prechod na moderné formy cestovania a sprístupniť digitálne služby čo najširšiemu okruhu cestujúcich.

Výnimky z poplatku za servis:

  • pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu pre cestujúcich od 62 rokov,
  • osoby od 70 rokov,
  • držitelia preukazu ŤZP-S,
  • rovnako sa netýka miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do 1. triedy a dobitia kreditu.

ZSSK neprevádzkuje stacionárne automaty na staniciach, mobilné automaty vo vlakoch TEŽ a OŽ sú samoobslužné, a preto sa na ne poplatok nevzťahuje.

Reakcie cestujúcich

Zvyšovanie poplatkov Slovákov nenadchlo a na sociálnom médiu téma rozpútala živú diskusiu. Niektorí vravia, že ide o bežnú vec. Rovnako poplatok účtuje aj banka, ak sa rozhodnete vybrať peniaze na pobočke a nie v bankomate. 

„Nevadí, dôchodcovia majú vlaky zadarmo a ostatní nech idú láskavo do psej matere! Rodinám by som ešte zaviedol daň za dieťa ako súčasť konsolidácie a navrhujem 15. dôchodky, pretože na dôchodcoch stojí ekonomika a nás mladých nepotrebujeme,“ podotkol sarkasticky Zdenek. Pridáva sa k nemu aj Pavol, ktorí kritikom odkazuje, že ešte stále môžu ísť zadarmo aj pešo. 

„Pre všetkých tu uplakaných, kedy sa naposledy zdražovalo cestovné hmmm??? Vozíme vás takmer všetkých zadarmo a ešte sa vám nepáči!!! Áno toto síce nie je najšťastnejšie riešenie ale nejako sa začať musí,“ myslí si Matej. 

Patrik zase tvrdí, že síce vlakom cestuje občas, ale lístok si nikdy nekúpil inak ako online. Navyše, seniori, ktorí väčšinou papierový lístok kupujú, servisný poplatok platiť nemusia. „Čo sa čudujete? Však to sme chceli, nie? Všetko online, digitálne, samoobslužné pokladne v každom väčšom obchode, využívanie AI na každú blbosť… čo najmenej ľudskej práce niečo stojí,uzatvára Ondrej. 




Najnovšie zo Slovenska