Hlavná stanica v bratislavskom Starom Meste je hanbou Slovenska už roky. Ministerstvo dopravy pod vedením Jozefa Ráža oznámilo, že sa komplexná rekonštrukcia konať nebude a navrhnú sa len čiastočné úpravy. Nová hlavná stanica mala vzniknúť v Stupave. Po rozsiahlej verejnej kritike sa napokon rezort rozhodol, že v Stupave bude servisná stanica pre vlaky.
„Vlaky by vošli na Slovensko pri Rajke, prešli cez Rusovce, Petržalku, Prístavný most až na hlavnú stanicu. Tam by na krátko zastavili a išli ďalej do Stupavy, teda stanice Bratislava-Západ, a ďalej do Česka,“ uviedol vtedy minister na tlačovej konferencii.
Rekonštrukciu bratislavskej hlavnej stanice dal rezort na starosti Železniciam Slovenskej republiky. „Moja informácia je, že v krátkom čase bude vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie. A hlavná stanica v Bratislave sa konečne dočká svojho faceliftu,“ uviedol.
Radikálne zmeny však minister nečakal. „Žiadne megalomanské plány, aby sa na súčasnej hlavnej stanici udialo to, čo sa má udiať v Stupave, sa ekonomicky nepreukázali ako vhodné. Bolo by tam potrebné zrušiť celý jeden rad domov na Jaskovom rade,” hovoril.
Posledný januárový deň riaditeľ ŽSR Alexander Sako vravel niečo iné a rekonštrukciu označil za zásadnú. Predbežná investícia má podľa Denníka E predstavovať 10 až 20 miliónov eur a podrobnosti predstavia v nasledujúcich týždňoch.
„Vo veľmi krátkom čase bude tá stanica vyzerať inak. Nie úplne inak, architektonicky bude viac-menej podobná ako je dnes, ale bude sa jednať najmä o vnútorné zmeny, bude tam viac reštaurácií, bude užívateľský viac príjemná,“ uviedol riaditeľ .
Prvá budova vlakovej stanice bola na Šancovej postavená v roku 1848 ako koncová pre trať Bratislava – Gänserndorf – Viedeň a Bratislava – Břeclav. Druhá budova, ktorá sa nachádza o pár stoviek metrov severnejšie vznikla v roku 1871 po dokončení trate Budapešť – Štúrovo – Bratislava a používa sa doteraz. V roku 1883 vzniklo prepojenie so Železničnou stanicou Rača, ktoré bolo neskôr prepojené na trať do Žiliny.