Automaty DPB naďalej vydávajú aj neplatné lístky, cestujúci dostal pokutu. Je to fér? Čo robiť, keď má lístok zlý rozmer


Čo robiť keď vám automat DPB vydá zlý rozmer lístka?

Foto: Automaty DPB naďalej vydávajú aj neplatné lístky, cestujúci dostal pokutu. Je to fér? Čo robiť, keď má lístok zlý rozmer
Foto: Facebook/Revizori Bratislava

Ráno sa ponáhľate do práce, kúpite si lístok v automate a zrazu zistíte, že je neplatný. Prečo? Jeho rozmer je pre označovač nevyhovujúci. Čo robiť v takom prípade? Presne toto sa stala aj anonymnému Bratislavčanovi, ktorý sa o svoju skúsenosť podelil v skupine Revizori Bratislava

Nejde pritom o nový problém. Upozornili sme naň ešte v decembri, kedy neplatný lístok dostalo viacero Bratislavčanov. „Cestujúcim v takomto prípade odporúčame využiť z niektorých elektronických foriem kúpy cestovného lístka. Napríklad službu Kartuj, dostupnú vo všetkých vozidlách Dopravného podniku Bratislava alebo SMS lístok,“ vyjadril sa vtedy pre Bratislavak hovorca DPB Jozef Vozár. Problém však evidentne stále pretrváva. 


„Prosím o radu. Dostal som pokutu, že mám neplatný lístok (lístok kúpený v automate, no nemal rozmer ako by mal mať). Na zastávke iný automat nebol. Ako môžem postupovať keď vada nebola na mojej strane? Lístok mi automat vydal o cca polovicu menší ako je klasický. Čo môžem spraviť? Plus som kvôli tomu meškal do práce,“ uviedol anonym. 

Odpoveď možno nájsť v prepravnom poriadku DPB. „Nečitateľný, chybne vytlačený alebo inak poškodený cestovný lístok z viny vydavateľa cestovného lístka nie je možné použiť na cestovanie. Cestujúci môže požiadať o jeho výmenu u predajcu,“ uvádza dokument.

Zdroj: DPB

„Takže ja si kúpim lístok, ktorý mi oni ako firma dajú nesprávny, lebo z ich strany nastane chyba. A ja si mám kúpiť ďalší, aby som si ho išiel vymeniť? To mi nevychádza,“ pohoršuje sa cestujúci Anton. Zlý rozmer cestovného lístka vydal automat aj Bratislavčanke Jane, dokonca štyrikrát. 

Bola som s nimi v podchode pri prezidentskom paláci v domnienke, že mi ich bez problémov vymenia. Pani začala po mne vrieskať, že sú úplne v poriadku a čo od nich chcem. Snažila som sa jej vysvetliť, že ho necvaknem tak, aby bol na lístku celý čas a dátum . No naťahovala ma 20 minút kým mi ich vymenila,“ opisuje.

So svojimi skúsenosťami sa ozývajú aj iní a hovoria, že keď prípad nahlásili dopravnému podniku, pokutu im do dvoch týždňov zrušili. Na tento konkrétny prípad sme sa pýtali DPB aj my a aj na to, či môže zlý rozmer cestovného lístka súvisieť s plánovanou optimalizáciou automatov. 


Od konca prvého štvrťroku 2025 má modernizáciou prejsť 80 automatov. DPB rámcovú zmluvu podpísal s firmou Power electrical services, s.r.o. a za prerábku automatov zaplatí 441 600 eur bez DPH. Čo presne sa na automatoch bude meniť zo zmluvy nie je zrejmé, ale keďže jednou z povinností dodávateľa je aj zabezpečenie softvéru na platbu kartou, dá sa predpokladať, že aj táto funkcia v automatoch pribudne.

Alternatívne môžu vyskúšať aj iný automat a následne požiadať o výmenu chybne vytlačeného cestovného lístka osobne v akejkoľvek predajni DPB. Lístky označené v označovači sa nevymieňajú,“ dodáva Vozár dnes. 



Najnovšie zo Slovenska