Ceny obľúbeného nápoja Slovákov sa zvýšia. Pre daň z cukru a vyššiu DPH by Kofola prišla o 20 miliónov eur


Ceny Kofoly sa na Slovensku zvýšia. Firme uškodil Ficov konsolidačný balík

Foto: Ceny obľúbeného nápoja Slovákov sa zvýšia. Pre daň z cukru a vyššiu DPH by Kofola prišla o 20 miliónov eur
Foto: Facebook/Kofola

Generálny manažér Kofoly Daniel Buryš priznal, že sa firma pozerá na slovenský trh s obavami. Pre daň z cukru a zvýšenú DPH, ktorú schválil Ficov kabinet v rámci konsolidácie, príde Kofola o pol miliardy českých korún, čo predstavuje približne 20 miliónov eur. Buryš pre Seznam Zprávy priznal, že budú musieť na Slovensku zvýšiť ceny. 

„Veľký otáznik je pre nás Slovensko. Tam bude veľmi nešťastne zavedená daň z cukru. Zákon nerozlišuje, či je v nápoji gram cukru, alebo jedenásť gramov cukru. Platíte rovnakú daň, celkom vysokú.  Navyše, slovenská vláda v rámci svojho balíčku zvýšila DPH. Ktoré mimochodom platíte ešte z tej dane z cukru, naozaj sa to zaujímavo multiplikuje,“ vysvetľuje šéf Kofoly. 

Firma predpokladá, že zvýšenie cien na slovenskom trhu ovplyvní aj spotrebu, ktorá u nás poklesne. Kofola sa preto pozerá na náš trh s obavami. Buryš tvrdí, že po zvýšení cien Kofola predpokladá, že Slováci začnú uprednostňovať varianty nápojov, v ktorých sa cukor nenachádza.

„Mierne to zmení štruktúru spotreby. Určite budú ľudia dávať prednosť variantom, ktoré cukor neobsahujú. Máme inovácie aj v tomto smere, chceme k tomu postaviť čelom. Nie je to úplne o úspore, ale zmeníme zloženie toho výrobku,“ dodáva. 


Rozchod s Rauch

Najnovšie sa firma potýka aj konca spolupráce s iným nápojovým gigantom. Po desiatich rokoch sa rozchádzajú cesty firiem Kofola Česko/Slovensko a Rauch. „Myslím, že obe strany to hodnotia ako veľmi úspešnú spoluprácu. Nateraz sa však dohodli, že každý pôjde vlastnou cestou,“ uviedol šéf Kofoly Daniel Buryš a doplnil, že spoluprácu ukončujú v priateľskom duchu.

Kofola a Rauch začínali spolupracovať v novembri roku 2014. Vtedy výrobca nápojov z Krnova prevzal distribúciu rakúskej firmy v Česku aj na Slovensku. Išlo o spojenie dvoch rodinných firiem, ktoré Jürgen Rauch, výkonný riaditeľ Rauchu, označil ako „spojenie na generácie“. „Úplné generácie to síce nie sú, ale to sa v našom odvetví stáva. Skôr by som povedal, že je to úplne bežné. Niektoré značky po desiatich rokoch nahrádzame vlastnými značkami,“ dodal Buryš, podľa ktorého by aj Rauch chcel viac posilniť svoje pôsobenie na českom trhu.

Už predstavili svoje novinky

Rauch vlastní značky, ako je Happy Day alebo Ice Tea. Kofola teraz predstavuje aj svoje novinky. „Vytvorili sme vlastné značky, ktoré budeme uvádzať na trh. V oblasti džúsov je to Curiosa a v oblasti ľadových čajov sme sa spojili s Dilmahom, s ktorým dlhodobo spolupracujeme,“ informuje Buryš. Kofola považuje práve budovanie vlastných značiek za svoju silnú stránku.




Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Bratislavský kraj