Aj napriek tomu, že lístok na bratislavskú MHD možno zakúpiť aj prostredníctvom SMS správy, mnohí cestujúci zostávajú radšej pri tradičnom spôsobe kúpy. Jednému z nich však automat na hlavnej stanici vydal neplatný cestovný lístok. Poukázal na to v skupine na sociálnom médiu, ktorá je zameraná na mestskú hromadnú dopravu v hlavnom meste.
Z toho, čo mu vydal automat, zostal nemilo prekvapený. Skúsenejších cestujúcich sa tak radšej spýtal, či mu v prípade kontroly revízor taký lístok uzná.
„Neuzná, treba reklamovať. Mne raz začal tlačiť, ale nevydal mi ho, tak som odfotil číslo automatu a čas, našiel som na nich mail, poslal som reklamáciu, overili ju a potom poslali s poštou ospravedlňujúci list a lístok, ktorý som si chcel kúpiť,“ poradil mu obyvateľ Bratislavy, ktorý sa stretol s podobnou situáciou tiež na hlavnej stanici.
Problém s automatmi na cestovné lístky hlásia cestujúci aj z iných zastávok. Ako tvrdí Miroslav, na Hraničnej mu bolo tiež niekoľko takýchto lístkov vydaných.
„Čo ak si takýto lístok kúpi človek, ktorý nie je z Bratislavy, alebo jednoducho nevyužíva MHD často, nevie, ako ma lístok vyzerať, v dobrej viere si lístok označí, a napriek tomu dostane pokutu?“ hnevá sa miestny obyvateľ.
Autor príspevku sa s danou situáciou vysporiadal po svojom. Označil ho z oboch strán.
“Označ si ho ako uznáš za vhodné, chýba nie je na Tvojej strane. Vyberať za toto pokuty je riadne chrapúňstvo. Jednoducho neukážeš osobné doklady, necestuješ načierno a lístok si si riadne kúpil…,” pritakal Vojtech, ktorý bol však ďaleko od pravdy.
Ohľadom danej problematiky sme totiž kontaktovali aj Dopravný podnik Bratislava. Ako potvrdil hovorca dopravného podniku Jozef Vozár, pokiaľ dôjde k technickej chybe a automat vydá úzky cestovný lístok, lístok bez potlače alebo s chybnou potlačou, podľa prepravného poriadku je neplatný. Revízori ho aj napriek označeniu neuznajú.
„Cestujúcim v takomto prípade odporúčame využiť z niektorých elektronických foriem kúpy cestovného lístka. Napríklad službu Kartuj, dostupnú vo všetkých vozidlách Dopravného podniku Bratislava alebo SMS lístok,“ dodáva Vozár.
Vyskúšať však môžu aj iný automat a následne požiadať o výmenu chybne vytlačeného cestovného dokladu osobne v akejkoľvek predajni dopravného podniku. Lístky, ktoré už boli označené v označovači, sa nevymieňajú.
V prípade ignorovania daného problému cestujúcim hrozí pokuta od revízora, ktorá podľa tarify dopravného podniku sa môže pohybovať od 80 do 110 eur.