Samoobslužné pokladne sú už vo väčšine veľkých reťazcov úplnou samozrejmosťou. Ich zavedenie však nie vždy dopadne šťastne. Problémy spôsobuje najmä nedostatok personálu. V októbri sme upozornili na podobný problém v Senci, kde pokladne nemal kto obsluhovať. Téma však medzi Bratislavčanmi stále nevymizla a najnovšie diskutujú o tom, či samoobslužné pokladne vôbec treba.
„Vynálezcu samoobslužných pokladní nakopať do sedáku. V obchode (dnes BILLA v Bratislave, ale týka sa to aj iných reťazcov) funguje jedna normálna kasa a niekoľko tých samoobslužných. Každú chvíľu sa nejaká zasekne. A kto beží zachraňovať situáciu? Áno, tá pani z jedinej pásovej pokladne. Takže nešťastník s rozblokovaným nákupom na páse má smolu,“ uverejnila dnes príspevok stránka Nekŕmte nás odpadom.
Roman dokonca označil samoobslužné pokladne za „úchylku reťazcov“. Ľudia podľa neho za potraviny zaplatia kopec peňazí a ešte si ich aj sami nablokujú a zabalia. „Keby prestanú, vtedy by sa možno spamätali,“ dodáva. Monika má iný názor a vraví, že keď má v košíku len pár vecí, radšej využije samoobslužnú. Ale priznáva, že aj s tými býva problém.
„Tiež ma strašne rozčuľujú reťazce s tým, že namiesto toho, aby boli pokladne posilnene samoobslužnými, aby sa netvorili obrovské rady na kasách, oni zavrú 4/6 z normálnych pokladní, aby šetrili na personále a potom si ľudia môžu vybrať, či chcú čakať vo veľkej rade na samoobslužnú pokladňu alebo tú normálnu. A presne, keď sa zablokuje, tak potom musí človek čakať, kým k nemu niekto príde,“ vraví.
Eva si myslí, že by sa samoobslužné pokladne mali úplne zrušiť a namiesto nich by mali reťazce viac investovať do personálu. „Som toho názoru, že robiť prácu predavačky za pokladňou majú robiť tie osoby, ktoré sú za to platené. Ja za to, že si oskenujem celý môj nákup plat nedostanem, za to dostávajú plat zamestnanci,“ vraví.
Lucia naopak s pokladňami nemá najmenší problém a pochvaľuje si, že na nich nákup vždy rýchlo oskenuje. Ešte sa jej nestalo, že by obsluha nebola prítomná.