V bratislavskej Petržalke sa cez okraj Sadu Janka Kráľa začala stavať nová cyklotrasa. Nadväzovať má na už existujúci chodník pre chodcov a cyklistov a pri moste SNP sa spojí s cyklotrasou na Viedenskej ceste. Niektorých Bratislavčanov však zarazila farba asfaltu a hovoria o neúcte k najstaršiemu parku v Európe.
Za zhotovenie cyklotrasy magistrát utratil približne 60-tisíc eur. „V týchto dňoch začala realizácia nového prepojenia medzi Sadom Janka Kráľa a Auparku. V rámci toho bola časť povrchu označená ako cyklocesta, aj keď napojenie je zatiaľ dosť zvláštne. Samotný chodník je vedený úplným okrajom parku, aby nedochádzalo ku kolíziám a cyklisti nechodili stredom,“ napísal Bratislavčan Martin.
Cyklotrasa niektorých obyvateľov pobúrila. „Cyklodiaľnica cez najstarší park v strednej Európe. Park má byť pre ľudí na oddych a prechádzky a nie cez park viesť diaľnicu. Do toho parku mal byť zákaz bicyklov,“ myslí si Miroslav. Pridáva sa k nemu aj Radovan, ktorému vadí červená farba cyklotrasy a argumentuje, že sa namiesto nej mali osadiť len piktogramy.
„Tá žiarivá červená je agresívna. Problém susednej cyklotrasy je, že sa z nej nedá dostať do Auparku. Takto sú cyklisti vedení jeho okrajom a nie stredom,“ vraví autor príspevku. Medzi Bratislavčanmi sa však nájdu aj takí, ktorí si novú cyklotrasu pochvaľujú a sú radi, že môžu cez park prejsť po novom cyklochodníku.
V minulosti sa pre označenie cyklochodníkov používala najmä zelená farba. Situáciu však zmenila vyhláška o z roku 2020, ktorá už hovorí o červenej farbe, ktorá sa bežne používa aj v zahraničí. Najmä v Európe je farba cyklotrás prevažne jednotná a Slovensko so svojou zelenou farbou bolo skôr ojedinelou výnimkou.