Bratislavská reštaurácia SK - HU Étterem, ktorá sa nedávno ocitla pod paľbou kritiky, naďalej priťahuje pozornosť verejnosti. Po zverejnení negatívnych skúseností zákazníkov situácia eskalovala natoľko, že inšpekčné úrady už preverujú podnety voči podniku. Na naše otázky sa najnovšie rozhodol reagovať aj samotný majiteľ reštaurácie, avšak jeho vyjadrenia namiesto upokojenia situácie vyvolali ešte väčšiu vlnu diskusie, o čom sme vás informovali v našom článku.
Ako majiteľ reagoval, reštaurácia nebola zatvorená kvôli zverejneniu problémov. „Reštaurácia je zatvorená už od júna, a to kvôli kuchárovi, ktorý si neplnil svoje povinnosti. Nájsť nového kuchára je veľký problém, keďže v gastronómii je situácia po covide úplne zlá ,“ komentoval majiteľ prevádzky. „Zatvorenie prevádzky však nebolo kvôli nemu a nebolo ani narýchlo,“ dodal.
Majiteľ v reakcii na sťažnosti obvinil niektorých zákazníkov, že konajú zámerne. Uviedol prípad stáleho zákazníka Slavomíra, ktorý údajne pravidelne objednával, no zároveň sa často sťažoval a dostával náhradu vo forme nového jedla zadarmo. „Za týždeň mal 5 jedál zadarmo aj s dovozom,“ tvrdí majiteľ a dodáva, že situáciu považuje za zneužívanie dobrej vôle podniku. Pri jednej z posledných objednávok však reštaurácia reagovala inak, čo podľa majiteľa spôsobilo „amok“ zákazníka, ktorý následne podal podnet na úrady. „Tak ako ostatných, tak aj nás zabolela krivá kritika,“ dodal.
Majiteľ v dlhom vyjadrení kritizoval aj spoločnosť ako takú. Tvrdí, že súčasní Slováci si nevedia vážiť ani seba, ani prácu druhých. „Pre takýchto ľudí je svet tam, kde je,“ dodal. Pripomína, že v prípade, ak bolo zákazníkovi doručené páchnuce jedlo, mal kontaktovať kuriéra, aby to s podnikom mohol riešiť.
V reakcii sa majiteľ vyjadril aj ku kvalite jedál, ktoré boli hlavným dôvodom nespokojnosti zákazníkov. Podľa neho bola kapusta čerstvá a bôčik nebol pokazený, hovorí v rozpore s kritikou zákazníkov. „Robíme kačacie hody každý druhý deň, kapusta sa nestihne pokaziť. Verte či neverte,“ bránil kvalitu svojho podniku. Problém však podľa neho nastáva, keď zákazníci zneužívajú politiku reštaurácie a žiadajú náhrady jedál aj v prípadoch, ktoré považuje za neopodstatnené.
Ďalším sporným bodom bola údajná prítomnosť rozbitého skla v jedle, ktorú nahlásila iná zákazníčka. K tomu majiteľ uviedol, že si na tento konkrétny incident nespomína, ale v prípade potvrdenia podobného problému by určite zasiahol. „Kuchára som za to, čo stváral, vyhodil,“ reagoval na margo problému.
Po publikovaní prvého článku začali na portáli Nekŕmte nás odpadom pribúdať ďalšie sťažnosti na kvalitu jedál aj správanie personálu. Niektorí zákazníci poukazujú na predražené jedlá, neprofesionálnu komunikáciu a údajne arogantný prístup zo strany majiteľa. Jeden z diskutujúcich dokonca označil jedálny lístok za predražený a kritizoval parkovanie rozvozových vozidiel na žltej čiare. Ako však reagoval majiteľ, problém s kuriérom riešil. „Auto stálo len na chvíľu, keď vyzdvihovali objednávku. Ale za to ja nemôžem. Kto vlastní vodičský preukaz, má vedieť pravidlá cestnej premávky,“ dodal majiteľ prevádzky.
Na podnet nespokojných zákazníkov bola reštaurácia nahlásená Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ) a Slovenskej obchodnej inšpekcii (SOI). Podľa najnovších informácií sa reštaurácia údajne na krátky čas uzavrela, čo niektorí interpretujú ako pokus zahladiť stopy pred plánovanými kontrolami.
Okrem reakcie na zákazníkov sa majiteľ dostal pod paľbu kritiky aj kvôli údajným výhražným správam autorovi recenzie. Podľa dostupných informácií autor podal trestné oznámenie za zneužitie osobných údajov a vyhrážky „v štýle vagabundov z 90. rokov“.
„A že ja sa správam ako vagabund? Pane, pozrite si, ako on písal mne. Nazval ma tupelom, primitívom a ďalšími výrazmi. Ja som mu len odpovedal ,“ reagoval na kritiku. majiteľ reštaurácie.
Reštaurácia SK - HU Étterem sa tak ocitla v bode mrazu – čelí nielen nespokojným zákazníkom, ale aj zvýšenej pozornosti inšpekčných orgánov.