Obyvateľov mestskej časti Nové Mesto rozohnilo parkovanie na ulici Československých parašutistov. Aj napriek tomu, že je na mieste pred bytovými domami vyznačené pozdĺžne parkovanie, medzi rezidentmi sa rozmohol trend parkovania kolmo. Tvrdia, že sa tak parkovalo vždy, bez akýchkoľvek problémov.
Fotografiu áut, ktoré na ulici parkujú kolmo, zverejnila Karin. „Stále sa takto parkuje napriek jasnému vyznačeniu na stánie. Pravidelne, hlavne v poobedňajších hodinách, sa stáva, že prechod od bytovky na parkovisko je zaprataný autami a nedá sa s kočíkom prejsť,“ opisuje situáciu na ulici.
Miestny rezident Ľuboš má na vec iný názor a tvrdí, že sa pred bytovkou 60 rokov parkovalo priečne. Zmestilo sa tam osem áut a podľa neho v minulosti problém s prechádzaním kočíkov nebol. „Nové vyznačenie dovoľuje zaparkovať pozdĺžne len dvom autám a priestoru by tu zostalo pre nákladné auto a nie pre kočík. Výrazné zníženie počtu parkovacích miest je pridaná hodnota tohto projektu,“ dodáva.
Martin poukazuje na to, že sa na ulici má čoskoro spustiť zóna PAAS a podľa neho sa parkovacie čiary aj tak zmenia. Spustenie zóny v tejto lokalite je plánované na začiatok budúceho roka. Po tomto termíne bude možné v zóne parkovať už len na vyznačených miestach.
„Parkovanie ako momentálne vidíte na fotke už nebude možné. POD (projekt organizácie dopravy) v zóne navrhovali kvalifikovaní projektanti, rešpektujúc dopravné normy. Taktiež tento projekt organizácie dopravy bol v mesiaci jún 2023 predstavený obyvateľom dotknutej zóny na verejnej participácii a mali možnosť sa k nemu vyjadrovať a podávať svoje návrhy na zmeny. Výsledný projekt je tak konsenzom všetkých zúčastnených strán,“ objasnila Lenka z Teamu PAAS.
Zároveň odmietla kritiku niektorých rezidentov, že by spustenie regulovaného parkovania situáciu v zónach zhoršilo. „Zóny regulujeme tak, aby časy regulácie kopírovali potreby konkrétnych zón, čiže centrum mesta má inú reguláciu ako okrajové časti Bratislavy, lokality pri štadiónoch majú iné časové regulácie a podobne,“ dodáva.