Megaelektričky by sa v bratislavských uliciach mali objaviť po úspešnom zvládnutí vferejného obstarávania. Dopravný podnik Bratislava plánuje v prvej etape kúpiť 10 obrov na koľajach, celkovo by ich malo byť vo flotile DPB až 60. Pre veľkokapacitné električky sa v hlavnom meste rozhodli po tom, ako sa osvedčili 24 metrov dlhé trolejbusy.
„Vozidlá budú dlhé najviac 49 metrov, čo je približne dĺžka jedného plaveckého bazéna. Kapacita jednej električky bude minimálne 345 cestujúcich, čo je približne o 100 cestujúcich viac ako najnovšie 32 metrové električky, ktoré sme uviedli do prevádzky v poslednom roku,“ uvádza podrobnosti o rozmeroch plánovaných električiek DPB.
Pomôcť by mali predovšetkým na vyťažených linkách, kde je už dnes príliš nahustený interval medzi jednotlivými spojmi. Megaelektričky chcer DPB nakúpiť za európske peniaze, prvá zakázka bude na 10 kusov vozidiel a jej celková cena prekročí 400 miliónov eur. Známy zatiaľ nie je výrobca nových električiek pre Bratislavu, DPB si však vyhradzuje právo v prípade chýbajúcich finančných prostriedkov verejné obstarávanie zrušiť.
Plánované megaelektričky vyvolali záujem aj u obyvateľov hlavného mesta. Pochybnosti majú predovšetkým o tom, či technický stav koľají, či priepustnosť električiek budú vhodné pre tak dlhé vozidlá.
„A nevykoľají sa? Budú na ňu dosť dlhé zastávky?“ - Pýta sa Robert. „Keď pôjde vodič niekoho riešiť dozadu, tak kým tam prejde, aj cigaretu vyfajčí,“ píše s dávkou preháňania Denis. Podľa Štefana sú megaelektričky pre Bratislavu zbytočné:
„Električková sieť biedna, počet liniek ešte biednejší, hlavne že bude megaelektrička. Klasická megalománia,“ ozval sa obyvateľ Bratislavy. Tento názor však neberú ďalší cestujúci v MHD, podľa ktorých je počas špičky extrémne vyťažená napríklad linka číslo 3 do Rače a ďalší nával očakávajú po spustení novej trate v Petržalke, kam bude jazdiť práve trojka z Rače.
„Pracovný deň ranná špička Rača - Blumentál dvojminútový interval a nestačí. O Karlovke sa nebavme, lebo tam tie 2 minúty v špičke zatiaľ ako tak stačia… keď otvoria Petržalku a začnú ľudia jazdiť do mesta električkou, tak tam to bude podobne preplnené,“ píše Lukáš.
DPB nezverejnil predbežný plánovaný termín spustenia prevádzky nových dlhých električiek. Nová trať v Petržalke na Janíkov dvor by mala byť dobudovaná v priebehu budúceho roka.