Telekom spustil svoju vianočnú kampaň v 10 európskych krajinách. Mobilný operátor ľudí vyzýva, aby vystúpili zo svojich sociálnych bublín a začali spolu diskutovať. Za novou reklamou stojí agentúra Saatchi & Saatchi a od verejnosti za ňu získava mimoriadne ohlasy. Kampaň európskeho významu vznikla práve u nás, na Slovensku a Slováci o nej hovoria ako o najkrajšej vianočnej reklame.
Operátor chce upozorniť na to, že aj napriek tomu, že nám technológie ponúkajú stále viac možností, uzatvárajú nás do sociálnych bublín. V nich uznávame len vlastné pravidlá, hranice a názory. V predvianočnom čase kampaň vyzýva na prekonávanie týchto bublín a prekonávanie vlastnej komfortnej zóny.
„Vystúpiť zo svojej sociálnej bubliny a diskutovať o veciach, s ktorými nesúhlasíme, si vyžaduje odvahu. No práve táto skúsenosť nás dostáva do diskomfortu, ktorý nás môže posunúť vpred. Prekonávaním bariér, otvorenou diskusiou, nadhľadom a rešpektom dokážeme nájsť spoločnú reč, ba dokonca aj spoločné hodnoty s ostatnými – hoci z iných sociálnych bublín,“ povedala pre Stratégie Director of Brand, Communications and CX spoločnosti Telekom Petra Novotná.
Reklama zobrazuje dve rozdielne strany. Elfov oblečených v modrej a červenej farbe. Sú však oddelení sklom, do ktorého, mladé dievča v modrom oblečení, narazí. Zistí, že sa nemôže hrať s červeným dievčaťom, pre bariéru, ktorá medzi nimi je. Hrajú sa teda cez sklo a na konci spotu doň hádžu ťažké tehly, ktoré sklo rozbijú. V tom momente divák zistí, že elfovia celý čas žili v snehových guliach, ktoré im bránili v kontakte s vonkajším svetom.
„Teším sa, že ako značka využívame svoju silu. Snažíme sa bojovať proti nenávisti, diskriminácii, rasizmu a extrémizmu. Našim cieľom je spájať ľudí, zmenšovať polarizáciu v spoločnosti, podporovať toleranciu a rešpekt a robiť všetko preto, aby to bolo cítiť a naša snaha rezonovala spoločnosťou. Tento dôležitý odkaz sme spoločne s našimi hodnotami zhmotnili aj vo vianočnej kampani. Pri prvom vzhliadnutí výsledku som mala zimomriavky a verím, že vás príbeh zasiahne rovnako ako mňa,“ zdôrazňuje Novotná.
Divácke ohlasy na seba nenechali dlho čakať. Slováci o kampani hovoria ako o najkrajšej vianočnej reklame vôbec. „Krásny silný príbeh. Za mňa top zo všetkých Vianočných reklám a nemám na mysli len Telekom. A výber hudby ešte viac umocňuje silu príbehu. Ďakujem, túto sezónu sa mi vaša reklama asi neomrzí,“ hovorí Andrea.
Reklamný spot vznikol na Slovensku pod vedením kreatívca Jaroslav Vígha a podieľal sa na ňom aj nemecký režisér Alex Feil. Masky vytvoril viacnásobný držiteľ Oscara Mark Coulier. „Toto naozaj vyšlo, jedna z najkrajších reklám za posledné roky, a asi prvá u ktorej som spozornela pri nejakej činnosti a dopozerala ju so záujmom,“ hovorí Katarína.
„Pozerám na to od včerajška už po niekoľkýkrát a tá kombinácia stupňujúcej sa hudby, obrazu, strihu, zvolených lokácií, farieb a aj hereckých prejavov je fakt dokonalá. Atmosférou esencie toho najkrajšieho z Vianoc a ešte to má veľmi aktuálnu myšlienku, ktorá presahuje celý ten sviatočný rámec. Toto chcem vidieť na obrazovkách každý rok, skvelá práca!“ chváli marketérov Ján.