Karlovešťania kritizujú regulované parkovanie v Líščom údolí. Autá začali parkovať v susedných zónach


Karlovešťania spísali petíciu proti regulovanému parkovaniu v Líščom údolí

Foto: Karlovešťania kritizujú regulované parkovanie v Líščom údolí. Autá začali parkovať v susedných zónach Foto: Google Maps

Začiatkom októbra sa v lokalite Líščie údolie v bratislavskej Karlovej Vsi spustila zóna regulovaného parkovania. Pre návštevníkov je spoplatnená od 14:00 do 24:00 hod. sadzbou 1 euro/hodina. Niektorí obyvatelia však spokojní nie sú. Karlovešťania dokonca začali podpisovať petíciu, aby regulovanému parkovaniu zamedzili.

Signatári petície si myslia, že návrh regulovaného parkovania obmedzuje premávku pre zjednosmernenie ulíc Donnerova a Pod Rovnicami, negarantuje možnosť zaparkovania, neobsahuje parkovacie miesta pre nerezidentov a nedovoľuje parkovanie pred vlastnou garážou.

Systém podľa nich navyše diskriminuje domácnosti, ktoré majú viac áut. Kým za prvé auto v domácnosti rezident zaplatí 39 eur, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur. 

„Pôvodná myšlienka rezidenčného parkovania sa v praxi pretvára na nástroj výberu ďalších financií (aj od rezidentov, ktorí platia dane, či už z príjmu, ako aj dane z nehnuteľností) bez toho, aby obyvateľom priniesla reálny osoh. Samospráva roky vyberala poplatky za vyhradené parkovanie a sľubovala, že vybrané financie použije na vybudovanie ďalších parkovacích miest, avšak pripravený návrh je opakom tohto prísľubu,“ uvádza petícia, ktorú doteraz podpísalo 695 Karlovešťanov. 

Sťažnosti obyvateľov

Marián, ktorý v mestskej časti býva, považuje regulované parkovanie za nefunkčné. Sťažuje sa, že za parkovacie karty ročne utratí 689 eur. „Tak nech si v rámci ročnej platby aspoň môžem zaparkovať kdekoľvek v rámci mesta (pochopil by som výnimku pre Staré Mesto). Ja nemám auto na to, aby mi parkovalo pod barákom, auto mám na to, že sa s ním v rámci mesta presúvam. Nie každý má totiž zamestnanie, že na vybavenie svoje pracovnej agendy sa presunie z bytu v Starom Meste na skladacom bicyklíku do Primaciálneho paláca, ako náš pán šušlavý primátor,“ vraví. 


Na jeho sťažnosť reagoval aj oficiálny profil bratislavského parkovacieho asistenta. Z Mariánových výpočtov vyplýva, že má v domácnosti nie jedno auto, ale tri. Preto je suma za parkovanie vyššia. „Samozrejme, že suma za tieto autá je vyššia ako pre občana, ktorý má jedno auto v domácnosti. Podľa našich analýz, má tretiu rezidentskú kartu za 500 eur na domácnosť zakúpenú menej ako 1% obyvateľov Bratislavy. Čiže áno, keď máte tri autá v domácnosti je logické, že za zaberanie troch miest v regulovanej zóne zaplatíte podstatne viac, ako obyvateľ s jedným autom,“ vraví Team Pass. 

Iní obyvatelia zas tvrdia, že sa autá z Líščieho údolia postupne presúvajú do budúcej zóny KV1, ktorá zatiaľ spoplatnená nie je. „Išiel som bicyklom večer pred ôsmou cez Líščie od polikliniky až po Čárskeho a prekvapilo ma množstvo voľného miesta. Dokonca aj na Čavojského bolo viac miest voľných. Pri Centrume tiež, akoby bol víkend, ale Púpavova mala asi iba štyri voľné miesta. Kdežto na Baníkovej boli odstavené dodávky a autá parkovali aj tam kde nemali,“ hovorí Roman. 

Parkovanie na Baníkovej ulici. FB/Karlovka

Veľa voľných miest v novej zóne potvrdzuje aj Martin. Rovnaká situácia je aj na Fadruszovej či Kempelenovej. „Na Fadruszovej dokonca 23 voľných miest, toľko tam nebýva ani cez sviatky,“ tvrdí. Inú skúsenosť má Roman, ktorý na Kempelenovej býva a keď prišiel okolo deviatej večer domov z práce, voľné parkovacie miesto nenašiel.

O stanovisko k petícii a výhradám Karlovešťanov sme požiadali aj magistrát. Článok budeme aktualizovať. 



Odporúčané zo Slovenska

Najnovšie správy