Budú predávať lacnejšie maslo? Slovenské reťazce odpovedajú, či budú predávať maslo s nižším obsahom tuku


Budú reťazce predávať lacnejšie maslo?

Foto: Budú predávať lacnejšie maslo? Slovenské reťazce odpovedajú, či budú predávať maslo s nižším obsahom tuku Foto: unsplash.com

V posledných dňoch mizne maslo z regálov rýchlosťou blesku. Medzi Slovákmi vzniká dopyt po čo najlacnejšom výrobku a tomu sa prispôsobujú aj obchodné reťazce. Zákazníkov zaujal krok Kauflandu, ktorý sa rozhodol predávať maslo s nižším obsahom tuku so zníženou cenou. Zvažujú rovnaký krok aj ostatné reťazce?

Tradičné maslo obsahuje 82 % tuku a akciové maslo v Kauflande 61 %. Za 250-gramové balenie masla zákazník zaplatí od v rôznych obchodoch od dvoch do piatich eur. Maslo s nižším obsahom tuku sa v Kauflande predáva za 1,79 eura. 

„V našom sortimente ponúkame vo všeobecnosti viacero alternatív pre čo najširšiu cieľovú skupinu zákazníkov. V tomto prípade ide o doplnenie bežného sortimentu s nižším obsahom tuku. Na cenu produktov má vplyv viacero faktorov, medzi ktoré patria napríklad situácia na medzinárodnom trhu s komoditami, inflácia, cena energií, cena logistiky a iné. Naším cieľom je ponúknuť našim zákazníkom široký sortiment produktov za vždy výhodné ceny a byť stále ich prvou voľbou pri nakupovaní,“ povedala pre Bratislavak hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová. 

Čo spravia ostatné reťazce?

Naša redakcia sa rozhodla zistiť, či nebudú maslo s nižším obsahom tuku predávať aj iné reťazce. Rázne nie prišlo od reťazca Billa, ktorá predáva maslo vlastnej značky. „Billa ponúka zákazníctvu maslo s minimálnym obsahom tuku 82% a to vrátane našej značky Clever či Billa Bio. Kvalita masla privátnej značky Billa je zaručená minimálnym obsahom tuku až 84%. Tieto tri značky majú maslo slovenského pôvodu. Klasické maslo s nižším obsahom tuku Billa nebude ponúkať,“ povedal nám hovorca Marek Kravjar. 



O predaji maslo s nižším obsahom tuku nateraz neuvažuje ani Lidl. „V budúcnosti to však nevylučujeme,“ dodáva hovorkyňa Adriana Maštalircová.

Maloobchodná sieť Coop Jednota, rovnako ako Kaufland, tiež predáva maslo so zníženým obsahom tuku. Ich PR manažérka Jana Kuklová vysvetľuje, že ich do ponuky zaradili nie len pre nízku cenu, ale aj preto, že rastlinné alternatívy uprednostňujú zákazníci aj zo zdravotných dôvodov. 

„Maslo je veľmi špeciálny produkt a vývoj ceny masla ovplyvňuje zákaznícke preferencie. Zákazníkom sa snažíme v rámci portfólia prinášať cenovo výhodné alternatívy, ktoré uspokoja zákaznícke potreby. V systéme COOP Jednota máme v tovarovom portfóliu dlhodobo maslo so zníženým obsahom tuku 65% od slovenského dodávateľa a ďalšie rastlinné alternatívy masiel a nátierok, po ktorých zákazníci siahajú. Niektorí zákazníci vyhľadávajú rastlinné alternatívy nielen kvôli cene, ale aj z dôvodu zdravotných obmedzení.  Aktuálnu situáciu s vývojom cien živočíšneho masla pomáhame zmierniť výhodnou akciovou ponukou v rámci produktov vlastnej značky COOP Jednota,“ hovorí Kuklová pre Bratislavak. 

Menej jasné stanovisko nám poskytlo Tesco. Reťazec vraví, že konkurenčné ceny porovnáva každý týždeň, aby sa uistili, že ponúknu tú najlepšiu. Na otázku, či budú predávať maslo s nižším obsahom tuku však neodpovedali. 

„V rámci dlhodobého programu Garancie nízkych cien každý týždeň porovnávame stovky produktov dennej spotreby, aby sme sa uistili, že zákazník u nás nakúpi za skutočne nízke ceny v porovnaní s konkurenciou. Naši zákazníci tak majú istotu, že ušetria pri každom bežnom nákupe na viac ako tisíc základných potravinách, vrátane značkových potravín,“ povedala hovorkyňa Tesca Mária Zerzanová.



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Bratislavský kraj