Netrpezlivo čakáte na poštu a tá sa vám do rúk nakoniec ani nedostane? Určite nepríjemná situácia, zvlášť ak ide o balík, po ktorý nakoniec musíte ísť na poštu. Podobných situácií zrejme nie je málo a množia sa sťažnosti na poštových doručovateľov, či na služby pošty vo všeobecnosti.
„Je prosím v Petržalke, či v Bratislave celkovo, štandard, že sa vám na adresu ani nesnažia nič doručiť poštou? Minule žltý lístok, pričom zvonček funkčný a trčím doma. Dnes od rána sledujem stav, zrazu vraj adresát neznámy a posielajú naspäť…. Ale kurnik to tel. číslo nemám uvedené pre parádu, keď jednak schránku ako nájomca nemám a balík aj tak nezmestíme dnu. Oni sa ale ani nesnažia kontaktovať. Všetci chorí, fakt som to potrebovala domov a oni toto. To si 100-gramový balíček mám poslať 6 eur kuriérom aby mi doniesli?“ - posťažovala sa jedna z obyvateliek Petržalky.
Podľa reakcií, ktorý jej príspevok vyvolal, však asi ide o problém, ktorý panuje v celej Bratislave. Ľudia sa sťažujú, že poštári „žlté“ lístky vypisujú automaticky a o priame doručenie balíka sa ani nepokúšajú.
„Áno, aj v Ružinove klasika. Nevolajú, nepíšu SMS ani mail, nič... proste sa tvária, že nie som doma a posielajú bežne balíčky naspäť,“ ozvala sa Nikola.
„Ja mám podobnú skúsenosť. Nikto sa ma ani nesnaží nájsť, len si nájdem lístok v schránke. Raz to bolo dokonca aj pre malú obálku, ktorú mohli kľudne rovno dať do schránky. Tiež tomu moc nerozumiem,“ súhlasí Viktor a kritický postoj má aj Ivana: „Žiaľ sa to stáva, to je vyslovene chyba a neschopnosť pošty. Nedávno mi hodili do schránky platobnú kartu, ktorá mala byť do vlastných rúk, a to som tiež celý deň sedela doma, ani sa neunúvali zvoniť... “
Iní používatelia služieb Slovenskej pošty sa naopak snažia situáciu vysvetliť tým, že adresát nemá na schránke, či na dverách uvedené svoje údaje a poštári vraj nemajú povinnosť adresátom telefonovať. „Je doručenie na poštu a doručenie domov, plus poštárka má svoju kapacitu. Záleží akú službu zaplatil odosielateľ a keď nemáte schránku, tak smola, adresát nenájdený,“ píše napríklad Martin.
Podľa skúseností ďalších zákazníkov veľmi záleží aj na konkrétnom poštárovi, či poštárke. „Náš doručí listy, dokonca aj malé balíky až pred dvere. Keď má dovolenku, nedostanem ani lístok do schránky niekedy…“ - ozvala sa Zuzana. „U nás chodí dobrý zlatý poštár čo už ma pozná, a vie že som doma v tom čase kedy chodí, tak vždy príde hore zaklopať,“ pridáva pozitívnu skúsenosť Dominika.
Ako na kritické hlasy reaguje pošta a aké sú podmienky správneho doručenia zásielky tak, aby sa dostala do rúk adresátom? O stanovisko sme požiadali Slovenskú poštu, po odpovedi článok doplníme.