Vizuálny smog nás denne ovplyvňuje bez toho, aby sme to vnímali. Špeciálne Bratislava je ako hlavné mesto extrémne preplnená billboardami, podľa informácií denníka NOVÝ ČAS tieto pribúdajú nekontrolovateľným tempom. Oficiálne zdroje hovoria približne len o desatine odhadu celkových reklamných plôch v hlavnom meste. Magistrát Bratislavy však už vyhlásil vojnu nelegálnej reklame, stihli dokonca už padnúť aj prvé žaloby.
V porovnaní hlavných miest Bratislava vládne
O neúmernom zaťažení reklamou svedčí aj fakt, že spomedzi susedných štátov a ich hlavných miest má Bratislava billboardov a iných reklamných plôch jednoznačne najviac. Počet pritom neustále rastie. Podieľajú sa na tom aj nelegálne umiestňované bannery, drevené tabule a umelo vytvárané reklamné plochy. Problémom je však kontrolovateľnosť, ktorej efektivita sa pri takomto množstve jednoducho stráca.
Mesto Bratislava podalo už na začiatku roka na súd prvú žalobu. Tá bola namierená proti reklamným spoločnostiam, ktoré zneužívali stĺpy verejného osvetlenia. K tomu pridalo mesto tento týždeň novú žalobu na spoločnosť Pre Sent, ktorá realizuje reklamu na informačných tabuliach v najexkluzívnejších miestach. Situáciu budeme sledovať a o jej vývoji informovať. Proti vizuálnemu smogu bojuje aj občianska iniciatíva Zelená hliadka.