Je Good Idea Slovakia v ohrození? SNS ohlásila zmeny. Značka nie je spodná bielizeň, odkazuje im autorka nápadu


Je Good Idea Slovakia je v ohrození? SNS ohlásila zmeny

Foto: Je Good Idea Slovakia v ohrození? SNS ohlásila zmeny. Značka nie je spodná bielizeň, odkazuje im autorka nápadu Foto: Ministerstvo zahraničných vecí

Ministerstvo cestovného ruchu a športu chce redefinovať branding Slovenska. Na tlačovej konferencii o tom informoval minister Dušan Keketi (SNS) s tým, že pôjde o medzirezortnú spoluprácu. Je značka Good Idea Slovakia v ohrození? Autorka návrhu Simona Bubanova SNS odkazuje, že sa úspešná značka nemení ako spodné prádlo. 

„Utorkovej konferencie sa zúčastnili aj štátni tajomníci z iných rezortov a diskutovali sme ako pospájať tieto nápady a návrhy, ktoré máme. A ide len o to zotrvať. Máme nejakú 30 ročnú skúsenosť s touto témou, ktorá vyvrcholila niekedy okolo roku 2016, keď vzniklo Good Idea Slovakia. Túto tému stále limitujeme iba na logo a slogan. Pritom je oveľa komplexnejšia a ako vidíme, je tvorená z viacerých častí. Máme k dispozícii dáta a s tými potrebujeme systematicky pracovať. Viem si predstaviť, aby táto téma bola pod gesciou ministerstva športu, ale potrebujeme na nej systematicky dlhodobo pracovať,“ povedal na margo značky Keketi. 

Dušan Keketi. Zdroj: Ministerstvo cestového ruchu a športu

Ministerstvo vraví, že pre úspešnosť štátu je dôležitý jeho imidž v zahraničí. Vizualizácia Good Idea Slovakia vznikla v roku roku 2016 a je výsledkom verejného obstarávania. Vytvorila ju agentúra Creative Department pod taktovkou Simony Bubanovej. Slovensko za ňu zaplatilo 80-tisíc eur. Agentúra vytvorila vizuál značky a zjednotila identitu štátnej správy. 

Nový vizuál predstavil ešte minister Miroslav Lajčák a celý proces tvorby trval 7 rokov. Bubanová sa o Keketiho zámere značku meniť dozvedela z tlačovej konferencie. „Je to veľká hlúposť. Ak by sa zajtra Coca Cola zmenila na Dobrú vodu, tak to tiež nebudú kupovať. Je to amatérske. Ľudia musia mať pomôcky, aby si to pamätali. Ak majú na výber stovky krajín, ktoré si môžu pamätať, tak oni nečakajú, čo povedia Slováci sami o sebe,“ povedala Bubanova pre Bratislavak.sk. 


Good Idea Slovensku pomohla

Zámer Good Idea Slovakia bol Slovensko odprezentovať ako krajinu dobrých nápadov. „Bolo to naše najlepšie riešenie toho, ako urobiť tému zapamätateľnú, odlíšiteľnú od susedov. Dve krajiny majú v logu srdiečka a rozprávajú o nejakých príbehoch. Chceli sme niečo, čo bude unikátne pre Slovensko,“ dodáva Bubanova. 

Autorka brandu tiež upozorňuje na to, že len dva roky po zavedení značky Good Idea Slovakia si Slovensko v celosvetovom prieskume Future Brand Country Index 2019 polepšilo a stalo sa skokanom roka. Postúpili sme o 24 priečok a v prestížnej súťaži Zlatý klinec sme vyhrali cenu za myšlienku a dizajn. 

„Už tesne po zavedení značky ju Andrej Danko odmietol používať a ako oficiálny dar predsedu parlamentu vtedy rozdával európskym politikom šúpolienky. Tak toľkoto,“ napísala na sociálnom médiu Bubanová. 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Bratislavský kraj