Volkswagen má problémy. Prepúšťať by sa malo aj v Bratislave, odborári hovoria o vysokých číslach


Wolksvagen bojuje s nezáujmom o svoje elektroautá, musí prepúšťať

Foto: Volkswagen má problémy. Prepúšťať by sa malo aj v Bratislave, odborári hovoria o vysokých číslach Foto: Volkswagen Slovakia

Automobilový koncern Volkswagen aktuálne zažíva ťažké časy. Nemecká automobilka má problémy, ktoré pravdepodobne povedú k prepúšťaniu zamestnancov. To by sa malo dotknúť aj závodu Volskwagenu v Bratislave. Problémom je malý záujem o elektroautá z dielne automobilky.

„Volkswagen bude musieť redukovať stavy, hovorí sa až o štyridsiatich percentách celkového počtu zamestnancov, a to nie vyčlenením, ako by sa mohlo zdať, ale najmä technologicky - s nástupom umelej inteligencie, robotizácie a ďalších nových smerov organizácie práce,“ opisuje situáciu v automobilke predseda odborov vo Volkswagen Škoda Auto Jaroslav Povšík, ktorého cituje denník Sme.

Prepúšťanie by sa malo proporčne rozložiť medzi jednotlivé časti koncernu a nevyhne sa teda ani Bratislave. Najväčší problém však podľa Povšíka má závod AUDI v Bruseli, ktorý patrí pod koncern Volkswagen.

VW chce vyrábať už len elektrické autá

Napriek aktuálne slabému záujmu o elektroautá tejto značky je však nástup elektromobiolity aj vo Volkswagene nezastaviteľný, tvrdí odborár. „Je jasné, že prechod na e-mobilitu už nemožno zastaviť. Bolo zdôraznené, pretože je to veľmi diskutovaná téma, že neexistuje iná cesta ako prechod na e-mobilitu. Môžeme využiť niektoré krátkodobé úseky, aby sme túto situáciu predĺžili, ale koniec je jasný - všetky autá vo Volkswagene budú elektrické,“ uviedol Povšík, ktorý sa zúčastňuje porád vedenia koncernu.


Problém s predajom áut má koncern kvôli silnej konkurencii značky Tesla miliardára Elona Muska, ale aj kvôli dovozu elektroáut z Číny.

Slovenskú ekonomiku ťahajú automobilky

Konkrétne informácie o možnom prepúšťaní v bratislavskom závode Volkswagenu zatiaľ zverejnené neboli. Ťažko teda predpovedať, akým spôsobom by prepúšťanie ovplyvnilo slovenskú ekonomiku. Automobilový priemysel je však najsilnejším sektorom našej ekonomiky z hľadiska tvorby hrubého domáceho produktu. Na štyri najväčšie automobilky pôsobiace na Slovensku (VW, Stellantis, Kia, Jaguar Landrover) sú ďalej naviazané stovky subdodávateľov. V automobilovom priemysle pracujú u nás desaťtisíce ľudí.

Podľa údajov, ktoré prezentovala vláda začiatkom roku 2024, automobilový priemysel u nás zamestnáva 260 tisíc ľudí, má desaťpercentný podiel na tvorbe HDP a 40 percentný podiel na vývoze tovarov zo Slovenska do zahraničia.



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Bratislavský kraj