Slovenská pošta od 1. júla zvýšila ceny za svoje služby. Klienti si po novom priplatia najmä za posielanie listov. Pošta tak reaguje na vyššie prevádzkové náklady, pokles poštových zásielok a poštového platobného styku, infláciu či rast minimálnej mzdy a životných nákladov svojich zamestnancov.
Problém to môže predstavovať pre tých, ktorí už čelia rastúcim cenám v rámci iných základných služieb a tovarov. Finančnú záťaž pocítia najmä starší ľudia, ktorí sú zvyknutí posielať listy na pošte pri okienku.
Zákazníci si po novom priplatia za list 1. triedy do 50 gramov o 30 centov viac, pričom kedysi táto služba stála 1,20 eur. Za list 2. triedy zaplatíme o maximálne 20 centov viac. Zaslanie doporučeného listu 1. triedy sa môže predražiť najviac o 40 centov a cez ePodací hárok o 30 centov. Doporučený list 2. triedy sa môže predražiť o 30 centov a formou ePodacieho hárku o 20 centov. Ceny poštových služieb sa naposledy menili minulý rok v marci.
Zdroj: Slovenská pošta
Cenovo sú na tom lepšie elektronické služby, ako napríklad ePodací hárok. Pošta tým chce motivovať ľudí k ich využívaniu a zároveň by to mohlo prispieť k zvyšovaniu počítačovej gramotnosti predovšetkým seniorov, informuje RTVS.
Ceny za poštových kuriérov či využívanie balíkoboxov ostávajú nezmenené. Kompletný cenník služieb Slovenskej pošty si môžete pozrieť TU.