Istota je železná košeľa. Aj tak by sa dal opísať prípad jedného z revízorov bratislavskej MHD. Júlia tvrdí, že jej kreditnú kartu priložil k čítačke viackrát. Nebol si istý, či platba prešla. Výsledok? Platba naozaj prešla a nielen raz.
„Len chcem upozorniť. Kúpa lístka s platobnou kartou v autobuse sa nevypláca. Pozdravujem revízora, ktorý si najskôr myslel, že som si lístok nekúpila. Potom po niekoľkých priloženiach mojej karty k čítačke mi zakúpil ďalších päť lístkov,“ napísala Júlia a k príspevku priložila dokumentáciu transakcií.
Bratislavčania ju však upozornili na to, že lístky neboli zakúpené, ale len rezervované. Banka by ich mala za jeden či dva dni zrušiť. „Za jeden deň sa totiž suma zráta dohromady a tu vidno, že tomu tak nie je,“ hovorí Peter.
O podobnú skúsenosť sa podelila aj Daniela. Stalo sa jej to dokonca dvakrát. Prvý prípad bol identický s tým Júliiným. Revízor viackrát priložil platobnú kartu k čítačke. Druhýkrát platbu spôsobila ona. „Počas zmeny času zblbla aplikácia integrovanej dopravy. Kúpila som si lístok, mne to automaticky strhlo peniaze z účtu, ale lístok sa v aplikácii nezobrazil, tak som to skúšala opäť a opäť,“ hovorí. Dopravný podnik jej vraj chcel peniaze vrátiť vo forme kreditu na električenke.
Denný strop pre cenu lístka je 4,80 eur. Viac by z platobnej karty strhnúť nemalo. „Mňa by zaujímalo, prečo revízor tú kartu prikladal k čítačke v autobuse, veď má svoju kontrolnú čítačku,“ pýta sa Daniela.
Bratislavčania Júlii odporúčajú, aby kontaktovala Dopravný podnik Bratislava a požadovala reklamáciu. „Je to štandardný proces. Nehovoriac o tom, že z tohto screenu to vyzerá, že sa jedná len o rezervácie a nie o finálne platby. Takže, čím skôr sa vec začne riešiť, tým skôr sa tých 5 eur vráti pani, ktorej sa to stalo,“ vravia. Jeden z diskutujúcich s úsmevom poznamenal, že viac cestovných lístkov je vždy lepších, než žiaden.
Čo v takýchto prípadoch robiť a aký je postup reklamácie sme sa pýtali Dopravného podniku Bratislava. Ich stanovisko doplníme.