Zákazníčka Tatra banky ostala poriadne prekvapená po tom, čo si chcela vo štvrtok vytiahnuť peniaze z bankomatu. Po zadaní PIN kódu čakala na zvolenú sumu, no bankomat jej peniaze nevydal.
„Nedostala som žiadne peniaze, iba doklad o tom, že bankomat nemôže vydať peniaze,“ opísala poškodená situáciu na sociálnej sieti. Nepríjemný šok prišiel, až keď zistila, že peniaze jej z účtu odrátalo. Prípad sa stal v bankomate pri obchodnom reťazci na Romanovej ulici v Petržalke.
Podobnú situáciu zažili viacerí komentujúci pod príspevkom. Tí udalosť ihneď riešili telefonicky, prípadne priamo v banke. Niektorým sa podarilo peniaze získať späť do 24 hodín, iným to trvalo týždne až mesiac.
Pani Marta má podobnú skúsenosť s rovnakou bankou, preto radí poškodenej, aby išla s lístkom z bankomatu do banky, v ktorej má vedený účet. Iní tvrdia, že je to bežná situácia a nejde o žiadny podvod zo strany banky. Zlyhal vraj bankomat, pretože je to len stroj, a navyše, má kameru. „To by sme si potom peniaze nikde nemohli vyberať. Máte číslo na bankomate, viete tam zavolať alebo zavolať do banky, ona všetko eviduje a peniaze Vám budú vrátené, nebojte sa,” napísala pani Veronika.
Ďalšia pani si dokonca vyťahovala peniaze na nájom, keď zistila, že žiadne peniaze jej bankomat neponúkol. Zvolená suma jej taktiež z účtu odišla, preto situáciu okamžite riešila v príslušnej banke. „Oni majú 30 dní na vrátenie. Mne sa to stalo, tak som sa ich spýtala, či ma ubytujú na tých 30 dní, kým nezaplatím nájom,“ opísala nepríjemnú situáciu.
Pán Marek si zaspomínal na udalosť spred 30 rokov. „Vyberal som si 200 korún, ale nevyšlo mi nič, len bloček, že mi to dalo 200 korún. Išiel som do banky, ale neuspel som, že vraj to nie je možné. Ako 20-ročný chalan som sa nechal ľahko oklamať.“
Odborníci radia, aby zákazníci bánk v podobných situáciách ihneď informovali konkrétnu banku, v ktorej majú vedený účet a spísali reklamáciu.
„Pre bezpečnosť sa radšej bankomatu vyhnite. Budete mať iba zbytočne starostí, kým získate svoje peniaze,” dodala poškodená.
V súvislosti s prípadom sme oslovili aj Tatra banku, ktorá nám poskytla vyjadrenie. „V ojedinelých prípadoch sa pri výbere hotovosti z našich bankomatov môže stať, že príde k zamrznutiu softvéru bankomatu v momente vydávania peňazí a tie nie sú vydané. Na odstránení takýchto prípadov dodávateľ softvéru intenzívne pracuje a k úprave by malo prísť v priebehu zajtrajšieho dňa,” informovala našu redakciu Simona Miklošovičová, hovorkyňa Tatra banky.
Ako ďalej dodala, ak klientovi bankomat nevydá hotovosť, odporúčajú podať reklamáciu v ktorejkoľvek ich pobočke alebo prostredníctvom kontaktného centra DIALOG Live a následne zabezpečia nápravu.