V súčasnosti fungujú v Bratislave dva parkovacie systémy. Jedným z nich je bratislavské zelené rezidenčné parkovanie PAAS, ďalší osobitný modrý systém má mestská časť Petržalka. Prokurátorka Alexandra Keleová tvrdí, že petržalské parkovanie v modrých boxoch je v rozpore so všeobecne záväznými nariadeniami mesta o dočasnom parkovaní áut, a preto navrhla jeho zrušenie. Na problém upozornil denník SME.
Samospráva podľa prokurátorky nemôže prevádzkovať rezidenčné parkovanie, len určiť dopravné značky a zariadenia či zriaďovať vyhradené parkoviská. Prokurátorka vo svojom proteste tvrdí, že petržalský parkovací systém je paakt, teda akt, ktorý je od svojho prijatia neplatný.
Mestská časť sa s návrhom prokurátorky nestotožňuje a nemá v pláne ho zrušiť. Podľa vedenia Petržalky je tento parkovací systém podložený vo všeobecne záväzných nariadeniach hlavného mesta o dočasnom parkovaní.
„Legislatíva v oblasti regulácie parkovania nie je úplne jasná, v praxi chýbajú vyhlášky, právny výklad a metodické usmernenia gesčného ministerstva,“ opísala situáciu námestníčka primátora a petržalská poslankyňa Tatiana Kratochvílová.
Ako pre denník SME uviedol hovorca hlavného mesta Peter Bubla, mesto projekt neposudzovalo a nemalo na to ani dôvod, keďže správcom ciest, na ktorých je dočasné modré parkovanie zriadené, je MČ Petržalka.
Vedenie Petržalky o probléme nekomunikovalo ani s dopravnou komisiou, ktorej je členom. Starosta Ján Hrčka ich ešte na mimoriadnom zastupiteľstve koncom februára ubezpečoval, že je všetko v poriadku, a o proteste sa dozvedeli až z médií.